Link Search Menu Expand Document (external link)

Întrebări frecvente – Livrare colet prin Publi24

Ce este serviciul “Livrare gratuită și verificare colet”?

Prin acest serviciu vânzătorul/expeditorul beneficiază în mod gratuit de transportul produsului/coletului de la vânzător/expeditor la cumpărător/destinatar (în condițiile precizate), iar cumpărătorul/destinatarul beneficiază de verificarea produsului la livrare, maxim 7 minute, înainte de achitarea contravalorii produsului comandat.

Verificarea produsului la livrare de către cumpărător este doar VIZUALĂ, aceasta NU include verificare tehnică sau de alta natură a produsului de către curier sau cumpărător.

Cine plătește costul pentru transportul coletului?

Transportul produsului de la vânzător/expeditor la cumpărător/destinatar este gratuit în limita a 2 livrări/lună/utilizator sau gospodărie daca îndeplinesc următoarele condiții:

Pentru celelalte zone, dimensiuni și greutate colet, prețul este calculat în funcție de greutatea coletului și destinație și vă fi achitat de către vânzător.

Cum beneficiezi de livrare gratuită colet?

Poți beneficia de maxim 2 livrări gratuite lunar, pentru produsele vândute pe Publi24, dacă trimiți în localitățile standard ale curierului, colete de până în 10 kg, cu dimensiunile maxime stabilite (lungime 60 cm, lățime 50 cm, înălțime 30 cm) și care respectă respectă termenii și condițiile Fan Courier sau termenii și condițiile DPD.

Cum optez pentru serviciul de livrare gratuită?

În momentul în care adaugi un anunț, bifează opțiunea Livrare gratuită și verificare colet.

Poți opta să oferi Livrare gratuită și verificare colet și modificând/editând anunțul deja publicat pe site.

Livrarea gratuită se reportează de la o lună la alta?

Nu, livrarea gratuită nu va fi reportată. Lunar poți beneficia de maxim 2 livrări gratuite oferite de Publi24.

Cine plătește costul rambursului banilor?

Pentru toate expedițiile, atât cele pentru care Publi24 plătește transportul coletului de la vânzător/expeditor la cumpărător/destinatar, cât și pentru cele achitate integral de vânzător sau cumpărător, vânzătorul vă achita taxa de ramburs. În calitate de vânzător, poți alege:

  1. să primești contravaloarea produsului vândut folosind serviciul curier Ramburs bani în plic și să beneficiezi de o taxă la tariful preferențial al curierului negociat de Publi24, de doar 11.9 Lei, TVA inclus.
  2. să încasezi rambursul pentru produsul vândut direct în contul tău prin opțiunea Cont colector:
    • dacă livrarea este gratuită și taxa de ramburs vă fi acoperită de Publi24.
    • dacă livrarea este cu plata la vânzător, taxa vă fi achitată tot de către acesta și va avea valoarea de doar 7.14 Lei, TVA inclus.

Notă: Suma maximă care poate fi încasată este de 5,000 Lei pentru fiecare factură.

Când primesc banii pentru produsul vândut?

Vânzătorul vă primi contravaloarea în bani a produsului vândut în maxim 2 zile lucrătoare din momentul livrării.

Pentru detalii suplimentare în legătură cu rambursul tău, contactează Fan Courier sau DPD.

Când pot iniția o comandă?

Poți iniția o comanda oricând dorești, însă ridicarea coletelor de la expeditor se vă face de luni până vineri în intervalul 11:00 - 16:00

Ce produse pot livra prin curier?

Poți trimite prin curier produse care nu sunt interzise de către firma de curierat și se încadrează în următoarele categorii disponibile pe site:

Categorie
Animale → Accesorii
Auto moto → Diverse
Casă și grădină → Decorațiuni interioare
Casă și grădină → Mobilier
Casă și grădină → Pentru grădină
Electronice → Aparate foto
Electronice → Audio/video
Electronice → Calculatoare
Electronice → Echipamente auto
Electronice → Electrocasnice
Electronice → Laptop
Electronice → Tablete
Electronice → Telefoane mobile
Electronice → Televizoare
Electronice → Alte aparate
Modă și accesorii → Bijuterii, ceasuri, accesorii
Modă și accesorii → Cosmetice și sănătate
Modă și accesorii → Îmbrăcăminte, încălțăminte
Modă și accesorii → Pentru copii
Timp liber și sport → Articole de camping
Timp liber și sport → Articole de pescuit
Timp liber și sport → Articole de vânătoare
Timp liber și sport → Cărți și reviste
Timp liber și sport → Echipament turistic
Timp liber și sport → Instrumente muzicale
Timp liber și sport → Obiecte de artă și antichități
Timp liber și sport → Sport & Hobby

Cum fac o comandă de livrare?

Trebuie să te autentifici în contul tau Publi24. Accesează secțiunea Curier / Comandă nouă:* click pe butonul Curier / Comandă Curier și alege anunțul pe care vrei să îl livrezi prin intermediul Publi24 Alege anunțul pentru comanda curier:* completează corect datele tale și datele cumpărătorului/destinatarului, astfel încât curierul să te poată contacta în momentul în care vine să ridice coletul, iar pe cumpărător/destinatar să îl poată contacta în momentul în care îi vă livra produsul; Retrimite din comanda:* completează celelalte detalii din formular (greutate, număr colete, etc.)

  • alege cine să tipareasca AWB-ul: tu sau curierul
  • selectează un interval orientativ în care curierul să se prezinte pentru a ridica pachetul
  • acceptă termenii și condițiile site-ului și click pe Trimite comandă

Dacă am livrat deja un produs/colet beneficiind de serviciul de Livrare gratuită și verificare colet, pot să adaug anunțuri noi cu același serviciu?

Vei putea adăuga anunțuri noi, însă acestea vor fi marcate cu eticheta serviciului de Livrare și verificare colet și NU cu Livrare gratuită și verificare colet. La începutul lunii următoare vei beneficia din nou de 2 livrări gratuite, iar toate etichetele cu serviciu Livrare și verificare colet se vor transforma în Livrare gratuită și verificare colet.

De ce trebuie să completez date de identificare în formularul de comandă livrare?

În momentul predării rambursului banilor, agenții se vor asigura că datele de identificare completate în formularul de comandă inițial coincid cu datele existente în documentele tale de identificare originale.

Pot folosi serviciul de livrare pentru schimburi de produse?

Pentru a evita eventuale situații neplăcute, îți recomandăm să nu utilizezi serviciul Livrare și verificare colet pentru schimb de produse.

Ce produse sunt interzise la livrare?

Sunt interzise la livrare bunuri care, prin natura lor sau prin modul în care sunt ambalate, pot pricinui pagube persoanelor, mediului, instalațiilor utilizate sau care sunt interzise de către firma de curierat.

Am greșit adresa de livrare. O pot modifica?

Pentru a modifica adresa de livrare este necesar să anulezi comanda și să efectuezi o nouă comandă în care să completezi corect adresa destinatarului.

Ce înseamnă Packing list?

“Packing list” reprezintă lista cu produsele din coletul tău și unele caracteristici ale acestora: denumire, descriere, cod produs și valoare.

Ce reprezintă asigurarea pentru livrare colet?

Optând pentru “Asigurare colet”, plătești contravaloarea a 1% din valoarea coletului tău, iar în caz de deteriorare sau pierdere, vei fi despăgubit 100%. Pentru opțiunea “Asigurare colet” este necesară ambalarea corespunzătoare a coletului. Acest serviciu NU este disponibil împreună cu servicul de Livrare gratuită și verificare colet plătit de Publi24

Ce se întâmplă dacă destinatarul refuză coletul după verificarea produsului?

Curierul va sigila coletul și va lua legătura cu expeditorul pentru a returna produsul.

Ce se întâmplă în cazul nelivrării coletului?

Daca expediția nu se poate livra din diverse motive (refuz primire, deteriorare, neconformitate cu datele înscrise pe packing list, etc.), agentul curier va întocmi un Proces Verbal de constatare cu detalii despre motivul refuzului, va sigila coletul și va lua legătura cu expeditorul pentru a-i returna produsul.* în cazul în care livrarea este gratuită și Publi24 plătește transportul produsului de la vânzător la cumpărător, taxa de retur colet vă fi gratuită pentru expeditor, aceasta fiind achitată de Publi24;

  • în cazul în care livrarea nu este gratuită, ci transportul este achitat de expeditor, taxa de retur colet va fi achitată de expeditor;
  • în cazul în care livrarea nu este gratuită, ci transportul este achitat de către destinatar, taxa de retur colet va fi achitată de expeditor, pentru a putea intra în posesia produsului;

Ce se întâmplă dacă destinatarul nu răspunde curierului, pentru primirea produsului?

Dacă adresa destinatarului a fost notată greșit sau acesta refuză primirea coletului, produsul va fi returnat expeditorului.

Cine ambalează produsul pentru livrare?

Produsul este ambalat și pregătit pentru expediere de către vânzător. Iți recomandăm să te asiguri că produsul este ambalat corespunzător, astfel încât acesta să nu fie deteriorat în timpul transportului. Iată câteva modalități de ambalare.

Cum se calculează greutatea pentru coletele voluminoase (greutatea volumetrica)?

Greutatea care va fi luata în calcul va fi valoarea cea mai mare între greutatea reală și cea volumetrică - greutatea volumetrică va fi calculata astfel: lungime x lățime x înaltime / 6000;

Pot iniția prin telefon o comandă de livrare?

Nu. Comanda poate fi inițiată numai din contul tău pe Publi24, secțiunea Curier, Inițiere comandă

În cât timp se livrează produsul?

Coletul va fi livrat de curier în 24 - 48 ore din momentul preluării. Termenul poate varia în funcție de greutate, dimensiuni și destinație. Pentru detalii suplimentare în legătură cu livrarea și rambursul banilor, te rugăm să contactezi FanCourier sau DPD.

Cum pot vedea status-ul coletului trimis?

Poți verifica în orice moment unde este coletul tău pe pagina FanCourier AWB TRACKING sau DPD AWB TRACKING.

Cum procedez dacă produsul trebuie ambalat în mai multe colete?

Dacă produsul tău are mai multe componente, inițiază o singură comandă și completează numărul de colete. Va fi generat un singur AWB, care vă conține un număr egal de etichete cu numărul de colete menționate în formular. Pe fiecare etichetă vor fi notate numărul AWB-ului, numele și adresa expeditorului, numele și adresa destinatarului, valoarea produsului livrat, etc.

Cum procedez dacă vreau să livrez mai multe produse, însă am inițiat o comandă pentru un singur produs?

Curierul va ridica doar produsul pentru care a fost făcută comanda. Pentru a trimite și celelalte produse, este necesar să inițiezi alte comenzi din contul tău pe Publi24

Ce se întâmplă dacă anulez comanda de livrare?

În cazul în care anulezi o comandă, curierul nu vă ridica produsul și va trebui să inițiezi o nouă comanda pentru livrarea produsului. Dacă livrarea anulată este o livrare gratuită, aceasta nu va fi luată în calcul și vei rămâne cu același număr de livrări gratuite disponibile.

Care este prețul preferențial al curierilor negociat pentru clienții Publi24 în cazul livrărilor cu plata la expeditor?

Livrare standard cu plata la expeditor Tarif preferențial
Plicuri 11.50 Lei
Colete - primul kg 18.21 Lei
Colete - fiecare kg suplimentar (1 - 50 kg) 1.07 Lei
Colete - fiecare kg suplimentar (> sau 51 kg) 1.19 Lei
Taxa km suplimentar 0.95 Lei*
Returul rambursurilor în plic cu valoare maximă 5.000 Lei (standard) 11.9 Lei
Returul rambursurilor prin virament bancar (cont colector) 7.14 Lei

* Pentru fiecare kilometru suplimentar efectuat în afara locațiilor cuprinse în lista orașelor curier, într-un singur sens

Prețurile includ TVA

Cine validează comenzile?

Toate livrările gratuite sunt verificate automat de către un sistem și validate de către un operator, din aceasta cauză perioada mai lungă până când comanda este transmisă către curier.

De ce mi-a fost anulată comanda de livrare cu gratuitate?

Motive pentru anularea unei comenzi de livrare cu gratuitate:

  • a fost o problemă cu sistemul de transmitere a datelor către curier, astfel că a trebuit să anulăm comanda pentru a nu afecta numărul de livrări gratuite dintr-o lună;
  • coletele sunt trimise din sediile curier;
  • comanda de livrare are o adresă incompletă, în câmpul Descriere adresa de expediție este trecuta doar strada, fară număr de imobil sau fară numărul apartamentului sau alte informații suplimentare;
  • comanda de livrare este cu adrese multiple, în câmpul Descriere adresa de expediție sunt trecute mai multe nume de străzi;
  • în câmpul Descriere adresa de expediție, comanda are trecute alte elemente în afară de adresă;
  • am identificat că anunțul conține date incoerente, cu informații esențiale lipsă și a fost postat doar pentru a frauda serviciul Livrare gratuită și verificare colet;
  • am identificat că este vorba de comenzi duble, comenzi care au unul sau mai multe elemente comune cu alte comenzi gratuite deja expediate în aceeași lună (email și/sau nr. telefon și/sau adresa și/sau IP)

Dacă sunt depistate comenzi peste comanda de livrare gratuită și au aceleași date, acestea din urmă vor fi anulate de către noi. În cazul în care dumneavoastră ați trimis deja un colet cu livrare gratuită, restul comenzilor dacă sunt cu plata la Publi24, vor fi anulate.